CASE STUDY

+22% nya användare till Cool Company


Cool Company banar vägen för ett nytt flexibelt arbetssätt där individer kan jobba med det de vill, på sina egna villkor. Med en molnbaserad tjänst kan man fakturera, skapa avtal, hantera sin ekonomi, se över arbetsvillkor och pension. Med hjälp av tjänsten Topskills kan man även hitta nya uppdrag inom sin nisch. Accomplice fick uppdraget att leda utvecklingen av en ny hemsida och i samband med det stärka varumärkets position och tilltal till potentiella kunder.


Gissa inte vad kunden vill ha – låt dem berätta det istället.  


En utgångspunkt i alla projekt vi gör är att skapa ett datadrivet underlag för alla beslut som fattas, vare sig det gäller copy, UX eller design. För Cool Company utfördes kvalitativa och kvantitativa undersökningar med syftet att förstå målgruppen och deras önskemål för att först skapa en struktur och sedan fylla denna med relevant innehåll. 


Läs vår artikel om datadrivna budskapshierarkier.



Från passiva till aktiva besökare

Att få användare att ta steget från att bara titta till att börja interagera med en produkt eller tjänst är ofta bland de största hindren man behöver hjälpa en användare överkomma. Genom interaktiva verktyg eller funktioner hjälper man användaren ta ett första kliv, att gå från passiv till aktiv. För Cool Company implementerades olika kalkylatorer och funktionella verktyg för att hjälpa användare räkna på potentiella inkomster, besparingar och utgifter utan att behöva gå hela vägen och skapa ett konto.

Krångelfritt

En nyckelinsikt från det datadrivna budskapsarbetet var att användare värderade en enkel och krångelfri tjänst högt. Detta reflekterades genomgående i copy, design, representationer av gränssnittet och hemsidans UI. Vidare togs ett nytt illustrativt maner fram för att spegla detta.


Vill du förändra din digitala användarupplevelse eller bättre nyttja din data?