En konverterande platform för Xiaomi

CASE STUDY

Xiaomi behövde en effektiv lösning för att konvertera trafik från annons till distributör. Lösningen blev GetXiaomi.se. Fem telefoner, tre elscootrar och över 300,000 konverterande klick senare – samt med versioner på norska, finska och danska kan vi konstatera att lösningen vart en succe.


Xiaomi är Kinas största tillverkare, utvecklare samt försäljare av smarta telefoner och mobila applikationer. Globalt sett är företaget världens största mobiltillverkare före Samsung och Apple. 

Arbetsmetod & Process

  • Wireframe
  • UX / Prototyping
  • Screen Optimisation
  • Identity implementation
  • Visual design
  • Iteration
  • Kod
  • Agil process
  • Analytics / Google Data Studio Setup
  • User journey benchmarking
  • A/B testing

Resultat & Statistik

1,3 M

Sidvisningar

23%

Konverteringsgrad

Skärmbilder samt olika versioner av landningssidan för kampanjen

Vill du förändra din digitala användarupplevelse eller bättre nyttja din data?